פלטפורמות לבניית אתרים

אנחנו נחשפים למותגים דרך הרשת, מזמינים מהאתר שהרשים אותנו יותר ולא מעוניינים בבעיות בחוויית הגלישה. פלא שבניית אתר מקצועי היא אקט הכרחי להישרדות העסק והצמיחה שלו לאורך זמן? בשל הצורך של בעלי עסקים רבים לבנות אתר במהירות, עם מינימום מורכבות ועדיין לקבל תוצאה אלגנטית ומרשימה, עשרות פלטפורמות התווספו לרשימת המערכות בשנים האחרונות, כמעט כולן לא מצריכות ידע מיוחד בתכנות כדי להצטרף למשחק. אז מיהן המובילות בשנת 2023 ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת? בדקנו:

בניית אתר וורדפרס – הכי נגיש ופופולרי

וורדפרס לא סתם ניצבת ראשונה בסקירה שלנו: מדובר באחת הפלטפורמות המרכזיות ביותר לבניית אתרים, בה משתמשים לפחות רבע מכלל האתרים בארץ ובעולם. מדובר בפלטפורמה מבוססת קוד פתוח, משמע שאתם יכולים לקבל גישה בכל שלב לעריכה ולהוספת עמודים, להשתמש במאות פיצ’רים ותוספים במערכת וכמובן ליהנות מממשק עשיר שמותאם לקידום אתרים.

את המערכת עצמה יחסית קל ללמוד והיא כרוכה בניסוי וטעיה יחסית קצר, גם אם אין לכם ניסיון קודם בבניית אתר. מאות מדריכים מציעים הסבר אודות המערכת והאפשרויות שלה, כך שגם בהשקעה של כמה שעות צפייה תוכלו להקים לעצמכם אתר יפהפה בעשר אצבעות.

מה הבדל בין וורדפרס COM לבין וורדפרס ORG?

רגע לפני שנצלול להבדלים, נבהיר שבשני המקרים ניתן לבנות את האתר לבד, אולם רק אחד מהם מכיל מערכת בקוד פתוח.

וורדפרס. קום היא פלטפורמה עם כוונת רווח המבוססת על קוד סגור, בתוכה תוכלו לבחור את תבנית העיצוב שמתאימה לכם ולהתחיל לבנות את האתר – מצב שמאפשר לכם המון שליטה באופן שבו האתר יוצג בסופו של דבר. בפתיחת האתר צריך להתחיל לשלם עליו באופן חודשי לוורדפרס, כך שמבחינה רשמית הוא לא שייך לכם, אבל אפשר להעביר אותו לאחסון אחר במקום.

וורדפרס. אורג (WordPress.org) מהווה מערכת לניהול תוכן אותה תוכלו להוריד בחינם מאתר וורדפרס, לרכוש אחסון אתרים ודומיין בנפרד ולהתחיל להקים ללא עלויות חודשיות. יחד עם זאת, תצטרכו לשלם לחברת האחסון ולספק הדומיינים כאשר רק לאחר מכן אפשר לאתר תבנית עיצוב מתאימה ולבנות את האתר, כמובן שרצוי בעזרת בונה אתרים טוב.  

לוח הבקרה של וורדפרס

בצילום המסך: לוח הבקרה של וורדפרס. ניתן להוסיף עמודים ופוסטים בקלות ולנהל את האתר באופן עצמאי.

8.5Expert Score
מצוין

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • קל לתפעול – המערכת מאוד ידידותית להקמה ולניהול והכל קורה בלחיצת כפתור או גרירה ושחרור של פריטים. מדובר בפעולות שמתבצעות בצורה יחסית אינטואיטיבית, כך שאתם לא מוכרחים להיות בעלי ידע טכנולוגי מאוד רחב כדי להקים ולתחזק לעצמכם אתר.
  • שלל תבניות מוכנות – התבניות שכבר קיימות בפלטפורמה מאפשרות לכם לבחור את עיצוב האתר הרצוי. חלק מהתבניות מגיעות עם תוסף בשם בילדר, המאפשר לבנות את האתר על בסיס "בלוקים", בדיוק כמו לגו.
  • עיצוב מעולה – בעזרת תוספים רבים (ובעיקר תוסף אלמנטור פרו) תוכלו לעצב ולרענן את האתר שלכם, לשדרג אותו עם הזמן ולתת לו מראה ותחושה נכונים.
  • SEO Friendly – וורדפרס תומכת בקידום אתרים בעזרת פלאגינים שונים, המומלץ מכולם הוא yoast שמקל מאוד על תהליכי האופטימיזציה של האתר.
  • התאמה אישית – כמעט 50,000 פלאגינים וערכות נושא מבקשים לתמוך בדיוק בנישה הספציפית שלכם: חנות אונליין, אתר תדמית, קורס מקוון, בלוג טיולים ומה לא.
  • מחיר – הקמת האתר לא כרוכה בתקציבי עתק, כך שחלק גדול מהדברים בהחלט אפשר לעשות לבד וכמובן אם תרצו, להשתמש בגרסאות החינמיות שהרבה פעמים טובות לא פחות מאלו שבתשלום.
חסרונות
  • עדכוני מערכת – וורדפרס תמיד שואפים לשפר את המערכת ובמקביל לדאוג לאבטחה מקסימלית. ולכן צריך לדאוג פעם אחר פעם לעדכן את כל התבניות, התוספים וכמובן המערכת. אם העדכון המלא לא צולח, הדאגה היא בעיקר מפני פרצות אבטחה שנוצרו בשל כך. כמו כן, במצב של עדכון מסוים, אתם עלולים לגלות שהושמטו סגנונות ופונקציות, ובמקרה כזה, תצטרכו למצוא פתרונות חדשים כדי להתגבר על כך.
  • הכל עם תוספים – האתר לא ירוץ מהר בלי תוספים ספציפיים וגם לא יכיל מערכת לקידום אתרים בלי התוסף המתאים. מכיוון שכל אלמנט באתר שלכם כרוך בתוספים, להבין אילו תוספים קיימים ומה הצורך בכל אחד מהם, להכיר את הטובים יותר ופחות ולעיתים גם לעבור ניסוי וטעיה בדרך, עד שתגלו מי מהם הכי יעיל עבורכם.

בצילום המסך ניתן לראות את הקלות שבה ניתן לעצב את האתר ואת העמודים באתר, באמצעות התוסף של אלמנטור פרו (פשוט גוררים את האלמנטים, מעצבים ומזינים את התוכן).

בניית אתר WIX – לבנות אתר במהירות

וויקס היא חברה ישראלית המאפשרת לבנות אתרים בפשטות ובמהירות, ללא ידע טכני או ניסיון קודם. קרוב ל-200 מיליון אתרים משתמשים בפלטפורמת WIX והיא נחשבת לטובה ביותר בטכניקת ה-Drag & Drop, מה שמביא לכך שכל מה שתעצבו בשלב העריכה יופיע כמעט בדיוק כך בדף שמוצג לכם.

להבדיל מוורדפרס, המערכת של וויקס פועלת בקוד סגור כך שזכויות היוצרים והגישה למערכת שייכות לוויקס ולכן עליכם לשלם לה מנוי חודשי ולקבל תמורתו את הדומיין, האחסון ומערכת ניהול התכנים.

המחירון של וויקס לאתרי פרימיום
8Expert Score
טוב מאוד

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • שפע עצום של תבניות – ערכות העיצוב והתבניות של וויקס מציעות תפריט עם יותר מ-500 תבניות שונות, כך שבטוח שתמצאו התאמה טובה לתחום הפעילות של האתר. אופציות נוספות ומשודרגות ניתנות לכם דרך מנוי הפרמיום.
  • אפשר לעצב אתרים בקלות מדהימה – הממשק של וויקס נוח במיוחד לעבודה וכל שתצטרכו לעשות הוא פשוט לגרור אלמנטים כדי להרכיב את הדף.
  • שירות תמיכה טוב – בכל מקרה של בעיה, מחלקת שירות הלקוחות של WIX מספקת מענה יעיל ותוך זמן קצר מאוד. כמובן שגם בעברית.
  • ניתן לבנות אתר בחינם – עם זאת חשוב לציין שבנייה ללא תשלום כלל, לא מאפשרת לכם דומיין משלכם, מה שפחות מתאים לאתרים עסקיים, ויותר יתאים לבלוגרים.
  • אפשר לבנות את האתר לבד, ולחסוך בעלויות בכל הנוגע למתכנת, מעצב אתרים וכו'.
חסרונות
  • המערכת היא קוד סגור – כלומר, האתר שלכם נמצא בתוך וויקס, ולא ניתן לעבור לפלטפורמה אחרת. אם תחליטו יום אחד לעזוב את וויקס לטובת כל חברה אחרת, תאלצו להיפרד מהאתר שלכם או לחלופין, להעתיק את כל התכנים ולבנות אותו מחדש בפלטפורמה חדשה. זה משהו שמאוד חשוב לקחת בחשבון.
  • פחות מתאים לחנות וירטואלית – וויקס מצוינים לאתרי תדמית ולאתרי חברות, אבל פחות לחנות המקוונת בשל מיעוט הפונקציות (אין אפשרות לניהול מלאי, קופונים, התראות על נטישת הסל באתר ועוד), שפתוחות רק למשתמשי מסלול הפרימיום.
  • אי אפשר לבצע שינויים – מרגע שבחרתם בתבנית עבודה ספציפית, לא תוכלו לחזור אחורה ולהחליף אותה, אלא רק לערוך את הקיימת. גם תוספת של רכיבים תאלץ אתכם לעבודה מול מתכנת חיצוני וגם שם מדובר בגישה מוגבלת, המותנית בתשלום.
  • אתגרים בקידום האתר בגוגל – הוויכוח הנצחי בין מומחי הקידום הוא עד כמה וויקס פונקציונלית באמת לקידום אורגני בגוגל. עם זאת, בשנים האחרונות נדמה שוויקס פועלים לא מעט על מנת לשפר את היכולת לקדם את האתר באופן אורגני בגוגל.

בניית אתר בשופיפיי – הראשון באיקומרס

Shopify מהווה פלטפורמה פופולרית ואיכותית מאוד להקמת חנויות וירטואליות, המשתייכת לחברה קנדית באותו השם ונמנית עם החברות הטכנולוגיות המובילות בעולם. גם כאן בדומה לוויקס מדובר במערכת קוד סגור, משמע שהאתר מתעדכן ומשתדרג מבלי שתצטרכו לעשות דבר (ויש גם תעודת אבטחה – עניין סופר חשוב לבעלי איקומרס) אך כל שינוי עתידי שתבקשו לבצע יעבור דרך המתכנת.

המחירים של שופיפיי
6Expert Score
כמעט טוב

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • למרות הקוד הסגור, יש "זמן פציעות" – גם אם תחליטו לשנות משהו בדיעבד, שופיפיי מספקת 30 ימים בחינם בהם אפשר לשנות את החנות, אך זכרו שבמהלך השינוי האתר יהפוך ל- Preview כלומר שלא תוכלו לפתוח אותו למכירות.
  • תפעול סופר קל – תהליך ההקמה מאוד פשוט ומצריך מכם לבחור תבנית, להזין לתוכה מוצרים, אמצעי סליקה ו... זהו בגדול, אפשר להתחיל למכור. חשוב לציין גם שהמערכת לא ויזואלית כמו בפלטפורמות אחרות, אלא כרוכה בטפסים בהם תמלאו את פרטי המוצרים. זה אמנם נשמע מרתיע, אבל אחרי התנסות קצרה תגלו שזה ממש פשוט.
  • ייצוא נתונים וייבוא חנות מפלטפורמה אחרת – אתם יכולים לגבות את כל רשימת הלקוחות, המידע הפיננסי, ההזמנות וההנחות שלכם וכמובן לייבא את כל אלה מחנויות איקומרס אחרות כמו למשל אטסי או ווקומרס.
  • אופציה לדרופשיפינג – שיטת הדרופשיפינג היא זו שבה הסחורה מוחזקת במקום אחר ואילו האתר שלכם מתפקד כ"מתווך". בחנות של שופיפיי תוכלו למצוא תוספים מתאימים, להתחבר לפלטפורמות דרופשיפינג שונות (עלי באבא למשל) וליהנות מאוטומציה מוחלטת בתהליך ההקמה.
  • הרבה תוספות – בשופיפיי אתם יכולים למשל לצרף דפי תוכן ובלוג שלא משתייכים למוצרים שבאתר. הם מעט מוגבלים ברמת הממשק ולכן אפשר לשפר אותם עם תוספים מהחנות. החנות היא המקום שבו קיימות הרבה מאוד אפשרויות לסט צרכים ספציפי, כמו למשל שילוב רשימות תפוצה, תוספים לקידום האתר, הפיכת המוצרים לגריד באינסטגרם, יצירת דפי נחיתה לקמפיינים ועוד.
חסרונות
  • אין חיבור ישיר לסליקה – לשופיפיי יש פתרון סליקה בשם Shopify Pay אך הוא לא זמין בישראל, כך שאפשרויות התשלום מצידכם הן פייפאל, אייקאונט או פייפלוס – כל אחת גובה מכם עמלת ספק חיצוני המשולמת לשופיפיי, בגובה של עד 2$ תלוי במסלול.
  • בעייתיות בהמרת מטבע – נניח שאתם מוכרים כיסוי לנייד ב-10$ למישהו בלונדון. אלא שהמטבע באתר לעולם יוצג בדולר ולא בפאונד, משמע שהקונה הלונדוני החביב יחויב ב-10 פאונד ולא ב-8.12 משום שאין המרה. כמובן שזה טריקי בחנויות שפונות לשוק החיצוני וכדי לפתור את העניין צריך להפחית או להעלות אחוזים מעלות הפריט – מה שאפשרי רק בתוכנית היקרה של שופיפיי (כ-300$ לחודש).
  • השוק הישראלי פחות עובד עם שופיפיי – הרבה אתרי איקומרס ישראליים מעדיפים עדיין את וורדפרס או מג'נטו, הרבה מהם גם מעדיפים פיתוח מותאם מאפס עם פתרונות מדויקים עבורם. הדבר הופך את שופיפיי פחות נפוצה בשוק המקומי ולכן יש מספר יחסית נמוך של חברות לבניית אתרים שמתמחות בה.
  • צורך בתוספי SEO חיצוניים – אם אתם רוצים אופטימיזציה מושלמת בשופיפיי, אין מנוס מתוספים שיסייעו לכם למצוא לינקים שבורים, לבצע אופטימיזציה לתמונות, לעקוב אחר צ'קליסטים, לקבל תמיכה ב-AMP ועוד.

בניית אתר בקונימבו – פלטפורמת איקומרס בעברית

קונימבו היא פלטפורמת איקומרס בקוד סגור, עם וותק של כבר יותר מעשור בבניית חנויות וירטואליות בהן אפשר לשלוט בצורה נוחה בכל אלמנט ויזואלי ובתכנים. יצרנים, יבואנים וספקים רבים בישראל עובדים עם הפלטפורמה ומזהים אותה כמובילה בשוק, שידועה בהכפלה ושילוש היקף המכירות בכל אתר שהוקם בה.

6Expert Score
כמעט טוב

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • מערכת ניהול הזמנות מובנית – אפשר לנהל בצורה קלה ונגישה מאוד את ההזמנות באתר ולתפעל אותן בשוטף.
  • שירות תמיכה בעברית – לקונימבו יש אלפי לקוחות ישראליים, מה שמאפשר להם להחזיק צוות מהנדסים שלם ששוקד על ביצועי המערכת, שיפור האתר וכמובן טיפול בבעיות, והתמיכה היא בעברית.
  • חיבור לפלאשי – אחת ממערכות הדיוור האלקטרוני המובילות היא פלאשי, באמצעותה תוכלו להמיר מבקרים בחנות דרך פופאפים חכמים שקופצים במקום ובזמן הנכון עם הצעות שוות, להזמין בחזרה את הלקוחות הרשומים דרך אוטומציה ברשתות החברתיות, במייל ובסמס, ליצור סגמנטים לפי הפעילות באתר (מספר הרכישות, סוג המוצרים, תאריך הביקור האחרון בחנות) ולייצר קמפיינים אוטומטיים להגדלת המכירות.
חסרונות
  • שליטה בלעדית של החברה בסביבת הקוד הסגור – כיאה לכל מערכת קוד סגור, האתר שלכם תלוי לחלוטין בחברה עצמה ברמת האחסון והדומיין, זכויות היוצרים והיכולת להכניס שינויים. כלומר, אם תרצו לבצע שינויים, תצטרפו לפתוח פניה באתר ולהמתין שיטפלו בה. זה חיסרון משמעותי שחשוב לקחת בחשבון.
  • קושי בקידום אתרים אורגני – קיים קושי מסוים בקידום אתרי קונימבו בהשוואה לפלטפורמות אחרות. הצוות של החברה משקיע רבות בהתאמות SEO אבל עם זאת, על כל שינוי טכני משמעותי, תצטרכו את עזרת הצוות. לא תמיד מקדם האתר שלכם יוכל לפתור את הבעיה, משום שאין לו גישה מלאה לניהול האתר.

בניית אתר במג'נטו – שיא הוורסטיליות

מג’נטו נחשבת לאחת ממערכות האיקומרס הגדולות, המפותחות והפופולריות בעולם. כמה פופולרית? רק שנייה למערכת ווקומרס (המבוססת על וורדפרס), שהרבה אתרי מסחר שהתבססו עליה בעבר, פוזלים לעבר כל האפשרויות והבונוסים של מג’נטו.

למערכת יש שתי אפשרויות: האחת היא פלטפורמת קוד פתוח (הנפוצה יותר) והשנייה היא Magneto Commerce הפועלת בקוד סגור.

7Expert Score
כמעט טוב מאוד

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • מיועדת לחנויות וירטואליות בכל המובנים – מג'נטו יודעת בדיוק איך לצמוח יחד עם החנות שלכם, משמע שהיא תתאים לחנויות בכל סדרי הגודל. המערכת גם מתממשקת עם פייפאל בלי צורך בהתאמות כלשהן ומנהלת לכם את מערך השיווק והמכירה כ-one stop shop לכל דבר.
  • להבדיל ממערכות איקומרס אחרות שמוגבלות מבחינת השפה והמטבע, מג'נטו יודעת לפנות לקהלי יעד בהרבה מאוד מדינות בעולם ומציעה לכל קהל את המוצרים הרלוונטיים שלו. כך למשל, אם יש לנו חנות מתנות - דומיין X יציע מתנות לילדים בעוד שדומיין Y יפנה למבוגרים. הגולשים גם יוכלו לבחור באיזה מטבע לרכוש וניתן להגדיר את הצגת סוג המטבעות.
  • אופציה לבנייה מגוונת של מוצרים – דרך מג'נטו אפשר להקים סוגים נפרדים של מוצרים בקטגוריות שונות, למשל הצגת פריט ללא סינון למד פריט עם סינון לפי מידה, או צבע.
  • תשלום ואבטחה – חלק מחברות הסליקה בישראל מספקות תוסף מתאים למג'נטו. האבטחה באתר מקסימלית וגם ההשקעה בתצוגת דף התשלום כדי להפוך אותו לידידותי ונוח לגולשים בכדי להימנע מסיבוכים שיגרמו להם לעזוב.
  • חוזק ויעילות ב-SEO – מג'נטו היא מערכת אפקטיבית מאוד לקידום, גם אם יש לכם אלפי מוצרים באתר. אין לה את התוספים המובילים כמו יוסט של וורדפרס, אבל לא חסרים תוספים מוצלחים גם כאן.
חסרונות
  • מורכבות ההגדרות – ייתכן שזהו עקב אכילס הגדול של המערכת, משום שההגדרות הרבות עשויות לסבך את חסרי הניסיון בהקמת אתרים. לכן המערכת על פניו פחות תתאים לבעלי חנויות עם מספר נמוך של כמה מוצרים בלבד.
  • קושי עם שינויים בתבנית בדיעבד – אם כבר בחרתם תבנית עיצוב ואתם רוצים לשנות אותה, היא כנראה תתחיל להשתבש ולא תוצג כראוי לגולשים. זו הסיבה המרכזית לכך שחברות מעדיפות לפתח לעצמן עיצוב מותאם, אך כמובן שמדובר בעניין שמייקר מאוד את העלויות.
  • אין הרבה תוספים – להבדיל ממערכות איקומרס אחרות, למג'נטו אין תפריט עשיר מאוד בתוספים ומה שקיים יקר למדי.
  • פחות פופולרית בישראל – למרות התנופה העולמית שלה, מג'נטו פחות נפוצה כאן אצלנו ומעט מתכנתים יחסית יודעים לעבוד איתה.

בניית אתר webflow – מובילים בעיצוב

Webflow היא פלטפורמת בניית אתרים בקוד סגור, בה ניתן לבנות כמעט כל דבר – מדפי נחיתה ועד אתרים מורכבים וגדולים. הכל עובר דרך ממשק ידידותי ונוח, בשיטת Drag&Drop שמאפשרת לכם לגרור ולשחרר כל אלמנט רצוי על הדף. בדומה לוויקס, ניתן לצפות עוד משלב העריכה באיך שהדף מוצג בפועל כך שאין הפתעות בדיעבד. בנוסף, הדיוק שלה בפרטים במובן העיצובי מרשים למדי כך שהיא תתאים מאוד גם להקמת תיקי עבודות, אתרי תדמית, בלוגים, חנויות אינטרנטיות, אירועים ועוד.

7Expert Score
כמעט טוב מאוד

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • עיצוב CCS – טכנולוגיית העיצוב הפופולרית תאפשר לכם להשתמש בכל האפשרויות של CSS ללא פיתוח ולהגיע לתוצאות מספקות. הדבר כמובן מתאים מאוד לאיקומרס, תוך שאפשר לנהל בפנים את המלאי, מערך הגבייה, עגלת הקניות ושליחת חשבוניות.
  • עריכת דפים ללא צורך בקוד – אתם יכולים לעצב כל חלק ואלמנט בתוך האתר/ העמוד ועד לפרטים הכי קטנים. בעריכה ניתן גם לקבוע שחלקים ספציפיים יוגדרו כ- Symbolsכך שאפשר להשתמש בהם גם בעמודים הבאים.
  • דפי נחיתה מרהיבים – נכון שהיו כאן פלטפורמות טובות עוד לפניה, אבל וובפלואו מנגישה רמה הרבה יותר גבוהה של כוח וגמישות בתהליך הבנייה (כולל מאגר תבניות גדול), כך שהתוצאה מרשימה.
  • מערכת CMS מובנית – CMS מאחסנת מידע דינמי כמו למשל גלריית התמונות, פוסטים שכתבתם ועוד. באופן הזה, תוכלו לעבוד עם וובפלואו כך שכל עמוד חדש נוצר מבלי להעתיק שוב את העיצוב הרלוונטי עבורו. אפשר כמובן להוסיף אינטראקציות ויזואליות לכל עמוד באופן פרטני כמו אפקטים, אנימציה וכו'.
חסרונות
  • האתר בלעדי לחברה - כיאה לחברה פרטית עם פלטפורמת קוד סגור, וובפלואו שומרת על האתר שלכם כנכס משלה ולכן השירות כרוך בתשלום. אופציה נוספת היא לעבור לאחסון חיצוני בכפוף לעבודת התאמה מאוד מקיפה לקוד.
  • כמות מרכיבים נמוכה – בהמשך לחיסרון הקודם, וובפלואו מציעה לכם את הבסיס שמספיק לתכני העמודים. כל צורך ברכיב אחר כרוך בבנייתו מאפס תוך שימוש בקוד בחלק מהמקרים. אבל כמובן שעם השלמת הפיתוח אפשר לשכפל את הרכיב ולהשתמש בו כרצונכם.
  • מערכות מורכבות דורשות תכנות – ולעתים גם הרבה. לוובפלואו אין ספרייה עשירה של תוספים ואינטגרציות, אלא רק את הפיצ'רים המובנים של החברה והם לא רבים מאוד.

בניית אתר squarespace – התצוגה הכי מרשימה

Squarespace היא פלטפורמה קצת פחות מוכרת לבניית אתרים, אבל אם אתם מעוניינים להקים אתר אלגנטי ומקצועי – זה המקום הנכון. העיצובים הנפלאים מתאימים מאוד לבעלי מסעדות, צלמים ואמנים מכל הסוגים, למרות שבמערכת אפשר לבנות מגוון סוגי אתרים כולל אתרי בלוג, סחר ותדמית.

Squarespace מבוססת קוד סגור אבל אין שום צורך בידע טכני או בקוד כדי להקים בה אתר בקלות ובמהירות. השירות בתשלום בדומה למג’נטו, כך שתתבקשו לבחור מסלול על בסיס העדפה ולבחור לאחר מכן את תבנית העבודה. הבונוס הוא שתקבלו כאן 14 ימי ניסיון בחינם כדי לבחון את המערכת ולוודא שהיא מתאימה לכם.

6Expert Score
כמעט טוב

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • אינטגרציות מגוונות – יש כאן הרבה מאלה (חלקן מוגבלות אבל אפשר להתגבר על כך), אותן תוכלו לחבר בקלות לאתר.
  • אינטראקציה טובה עם כלים חיצוניים – אפשר לייבא דאטה מאתרים קודמים, לשגר פרסומים לרשימות תפוצה ולמדיה החברתית ולעודד שיתופים ומעורבות.
  • אתר מקצועי ומרשים – אמנם יש כאן רק 20-30 תבניות, אבל הפריסה והעיצוב בכל אחת מהן מדהים ביופיו וכולל עושר של צבעים ודפוסים מושכים.
  • ניהול תמונות גמיש – עורך התמונות של סקוור ספייס סופר מתקדם ומציע שיפור ועריכה גם בדיעבד עם המון אפשרויות תצוגה.
  • תמיכה טובה – לסקוורספייס תמיכה מסביב לשעון עם זמן תגובה מרשים למדי, כולל אתר שופע בהדרכות וסדנאות.
חסרונות
  • האתר משויך לחברה – כיאה למערכת קוד סגור, החברה מתחזקת עבורכם את האתר אך לא תוכלו לשייך אליכם את האתר כנכס בלעדי ולעבור לאחסון בחברה אחרת.
  • תפריט עיצובים מוגבל – כפי שקראתם, ל- Squarespace יש 20-30 תבניות עיצוב, מה שלא בטוח מספיק או מתאים לכולם.
  • אין אפשרות סליקה מגוונת – האפשרויות מוגבלות לפייפאל, Apple Pay ו- Stripe בלבד.
  • קיימים אתגרי SEO – הקידום של אתרים בפלטפורמה מורכב בהשוואה לפלטפורמות המתחרות.

בניית אתר דרך החנות האינטרנטית של ישראכרט – הכי בבית

“החנות האינטרנטית שלי” היא פלטפורמה להקמת חנויות מסחר אלקטרוניות מבית ישראכרט, שמותאמת מאוד לבעלי חנויות שמעוניינים בהקמה קצרה ובדגש על פשוטה מאוד, באפס סיבוכים. את כל הפעילות האינטרנטית אפשר לנהל מתוך הפלטפורמה, כך שהיא רק תתחיל בשלב ההקמה ותמשיך לאחר מכן למלא את כל דרישות העסק שלכם: משלוחים, סליקה, שיווק ועוד. אם תרצו לבחון את המערכת, תוכלו להתנסות בה ב-14 ימי ניסיון בחינם.

7Expert Score
כמעט טוב מאוד

זו ההמלצה שלנו

יתרונות
  • יכולות סליקה גבוהות – עצם העובדה שמדובר בפלטפורמה של ישראכרט, מאפשרת להתחבר לסליקה בקלות רבה ולקבל מישראכרט עמלות סליקה מוזלות (1.1% מהעסקה).
  • אינטגרציה טובה – עם הרשתות החברתיות, עם גוגל אדס וגוגל אנליטיקס, עם זאפ השוואת מחירים, עם מערכת הדיוור, גוגל שופינג ואפילו עם חברת המשלוחים (החברות שעובדות עם ישראכרט הן Get, צ'יטה, Package, ישגב ו- HFD).
  • זה בעברית – ואין טוב מזה. אתם מדברים עם נציגי תמיכה מקומיים שיודעים בדיוק עם מה אתם מתמודדים ומבלי לשבור את השיניים, יכולים לקבל הדרכה למערכת בכל שלב ופתרונות בכל בעיה. נציגי התמיכה זמינים גם אחרי שעות הפעילות במשק דרך הצ'אט ובאתר תמצאו שלל הדרכות פרקטיות, כולן כמובן בעברית.
  • מערכת פרסום ואוטומציה – בתוך הפלטפורמה תוכלו ליצור קמפיינים ולשלוח אותם ברשתות החברתיות, במערכת הדיוור וב-SMS, ליצור דפי מכירה יפים ולעשות את הכל במהירות מרשימה.
חסרונות
  • אין גמישות עיצובית – למרות שהעיצובים בפלטפורמה כן טובים, אין הרבה מהם כך שלא תוכלו להשתמש בהרבה אפשרויות מעבר לאלה שמובנות במערכת.
  • עלות גבוהה – החנות האינטרנטית של ישראכרט מציעה שלושה מסלולים בהתאם לגודל החנות: 199 ₪, 490 ₪ או 1,490 ₪ לחודש, מה שלא הופך אותה למוצר מאוד זול. ולכן האתר יתאים מאוד לבעלי חנויות שרוצים מעטפת מלאה, הכוונה, הדרכה, סליקה מוזלת ואינטגרציות במקום אחד ובעברית מבלי לשבור הרבה את הראש.

מאנדיי

לכתוב שורה שתיים על החברה. אפשר נתונים של כמות משתמשים או כל משהו אחר שרלוונטי.

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים פלטפורמה לבניית אתרים?

שלושה אלמנטים מרכזיים צריכים להנהיג את בחירתכם במערכת לבניית אתרים:

  • חוויית המשתמש – האתר מיועד לגולשים שלכם וככזה אתם מעוניינים שהוא יאפשר להם להתמצא בתוכו בקלות, להגיע למטרות הרצויות מהר (ליצור קשר, לבצע רכישה, להשאיר פרטים) ולעורר רושם, עניין ומשיכה גם לפעמים הבאות.
  • תדמית ומוניטין – אתם מקימים עסק, מטפחים אותו ורוצים שהוא יצטייר כחיובי כלפי חוץ. האתר כפנים של העסק אמור לשקף את כל התפיסה העסקית שלכם ולייצג אתכם בגאווה.
  • זמן – הזמן שלכם יקר ואתם זקוקים למערכת טובה, אמינה ופרקטית לנוע איתה קדימה. במציאות של ימינו, אין באמת צורך להתפשר על פחות.

אחרי שהגדרנו את “כללי הבסיס”, אפשר למנות מספר אלמנטים לבחירה הסופית של הפלטפורמה:

סוג האתר

כל אתר מצוי תחת קטגוריה נפרדת, כך שעליכם להתאים בין סוג האתר למערכת: אתר תדמית, חנות וירטואלית, בלוג, אתר חברה קטן ועוד. חלק מהמערכות מתמקדות רק בסוג-שניים ואחרות הן מעט יותר וורסטיליות, בכל מקרה חשוב לוודא שהמערכת עונה על הצרכים וההעדפות המלאות.

קוד סגור או פתוח?

סביבת הקוד הפתוח מאפשרת לכם לבצע שינויים, שדרוגים והתאמות לאורך זמן באתר, כולל האפשרות לעבור למערכת אחרת בהמשך, להחליף חברת אחסון ועוד. הקוד הסגור מגביל את כל אלה, אך חוסך לכם את הצורך לבצע עדכונים או לדאוג לתחזוקה.

תלות באנשי מקצוע

אם קצת טכנולוגיה בכל זאת זורמת בעורקיכם ואתם לא זקוקים לאתר מורכב, אין לכם צורך בבעלי המקצוע וכל שתזדקקו להם יהיו זמן ומוטיבציה ללמוד איך להקים ולעצב בעצמכם. אם מדובר במערכת קוד סגור שתרצו להכניס אליה שינויים בדיעבד, להקים מערכת מאפס, לבנות פיצ’רים או לחסוך לעצמכם את כל ההתעסקות בשלב ההקמה, תוכלו לפנות לבונה אתר מקצועי או למתכנת שיעשו זאת עבורכם.

קידום אתרים אורגני

פקטור חשוב מאוד בבחירת המערכת הוא פרקטיות ה-SEO שהיא מציעה. תוספים טובים כמו יואסט בוורדפרס למשל, הופכים את הפלטפורמה לפופולרית יותר מאחרות, אך במערכות שמוקדש להן הרבה זמן שיפור ופיתוח כמו וויקס, הוכנסו שלל שדרוגים המאפשרים קידום נוח ויעיל יותר.

תוספים ועזרים לבניית האתר

עולם התוספים מספק מענה יעיל ומותאם יותר לצרכים של כל אתר ומנהליו ולכן המיקוד שלכם צריך להיות בפלטפורמה שמציעה מבחר של תוספים, כולל תוספים שאפשר לייבא מעבר לאלו שמובנים במערכת ושמסוגלים לסייע לנראות, השליטה, התחזוקה, הקידום, העיצוב וטיפול בבעיות באתר.

ממשק ידידותי

ככל שאתם בונים את האתר בעצמכם, אין סיבה להסתבך עם תהליכים מורכבים. חלק גדול מהמערכות כיום מבוססות על ממשק עבודה נוח, בגדר אינטואיטיבי אפילו, שאפשר להרכיב באמצעותו את העמודים ולקבוע את מבנה התצוגה והתוכן. כך או כך, תמיד אפשר לפנות לגורם מקצועי כדי שיעשה את זה בעבורכם או לכל הפחות יכוון אתכם אם אתם מתקשים. מומלץ שתתנסו במערכת בעצמכם כדי להחליט על מורכבות ההקמה והיכולת שלכם ללמוד ולשלוט בממשק.

שירות לקוחות זמין

כל בעל אתר יזדקק לפחות מספר פעמים בחיי האתר שלו להכוונה ולתמיכה מצד נציגי המערכת שבה הוא משתמש. תמיכה לא מספיק זמינה, המספקת מענה חלקי ואף לא פותרת בשורה התחתונה את הבעיה עלולה לחרוץ את גורלו של האתר לאורך זמן. אל תפסחו על קריאת ביקורות לגבי שירותי התמיכה והמענה של כל חברה. מכיוון שמרביתן נמצאות בחו”ל, שימו לב גם לשעות המענה והאם הוא מתבצע 24/7.

מחירים

הגענו לחלק החשוב מכל – העלויות בפועל. כל המערכות בסופו של דבר כרוכות בתשלום כלשהו, כאשר בחלקן כמו למשל וויקס או וורפדרס org. אפשר להקים אתר בחינם, אך כן צריך לרכוש דומיין ואחסון. מעבר לכך, גם חלק מהתוספים כרוכים בתשלום.  

בגדול, לא היינו ממליצים להסתכל על שורת החיסכון הכספי בהתאמת המערכת לצרכים המדויקים שלכם ולמטרות האתר, אך בהחלט צריך לקחת בחשבון את סוגיית העלויות אם המערכת כרוכה בתשלומים בהמשך הדרך, למשל בשל הצורך בעבודת תכנות ספציפית והתאמות בקוד.

אז מה לסיכום?

אף עסק לא יכול להיות שלם ללא אתר מושקע שנבנה עם הרבה מאוד מחשבה. בחירת הפלטפורמה המדויקת תסייע לכם למקסם את המטרות העסקיות שלכם לאורך זמן ולהעריך את התפוקה והאפשרויות הנוספות שתוכלו לנצל במערכת בעתיד.

שאלות נפוצות:

ניתן לחלק את הפלטפורמות הקיימות לכאלה שמבוססות על קוד סגור לעומת קוד פתוח. פלטפורמות מבוססות קוד סגור לדוגמה הן וויקס, שופיפיי ו-webflow. פלטפורמות מבוססות קוד פתוח הן למשל וורדפרס, קונימבו או מג’נטו. את כולן תמצאו בסקירה המלאה שלנו.

מומלץ לחשוב תחילה על סוג האתר שלך: האם מדובר באתר תדמית? בלוג? חנות מקוונת? אתר לחברה בבעלותך? בהתאמה, יהיה אפשר למצוא מערכת שתתאים לניהול ספציפי יותר לסוג כזה של אתרים. לאחר מכן שווה לצאת להשוואה בין האפשרויות שתכלול מגוון פרמטרים כמו נוחות הקמת האתר, האפשרות לתפעל אותו בעצמכם בהמשך הדרך, מחיר השירות, התמיכה הטכנית ועוד.

כל פלטפורמה נבדלת מאחרות בהיקף המענה שהיא מספקת לבעל האתר, כאשר ההבדל העיקרי נשען על סוג הקוד עליו מתבססת המערכת.

שלוש הפלטפורמות החזקות, הנחשבות והפופולריות מכולן הן וורדפרס, וויקס ושופיפיי.

נגישות
MR WEB TOOLS
Logo